Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen en bijbehorende antwoorden. Klik op de vraag om het antwoord te lezen.

Parklinde ligt aan de westkant van Zuiderloo en grenst met de noordrand aan De Linde 1.

In Parklinde worden 36 woningen gerealiseerd: 4 boerderijwoningen, 10 verandawoningen, 10 Smartwoningen, 6 drie-onder-één-kapwoningen en 6 villa’s.

Het karakter van Parklinde valt te omschrijven als dorps, volop variatie en lommerrijk. Het geheel krijgt een ruimtelijke opzet, in combinatie met diverse tuinen en omringd door groen met veel bomen. Met wonen en parkeren gescheiden. Volop ruimte waar je lekker buiten kunt zijn, spelen, bewegen of gewoon van de omgeving kunt genieten.

Parkeren kan voor de deur bij de villa’s of in de parkeerkoffers naast de woonblokken.

De kaveloppervlaktes varieren van 60m2 van de Smartwoningen tot 744m2 van de villa’s.

In Parklinde worden geen huurwoningen aangeboden

Aanmelden als geïnteresseerde in Parklinde kan digitaal via de website. Dit doe je door je gegevens achter te laten in de aanmeldomgeving. Let op: een aanmelding voor de nieuwsbrief is niet hetzelfde als je definitief inschrijven voor je voorkeurswoning. Dit doe je via het digitale inschrijfformulier in jouw persoonlijke account: https://www.zuiderloo-parklinde.nl/account/inschrijfformulier

Ja, er geldt een zelfbewoningsplicht en een anti-speculatiebeding van 5 jaar welke door de gemeente Heiloo is vastgesteld. Voor de vrijstaande villa’s (bouwnummers 1, 2, 13, 17, 18 en 22) is dit niet van toepassing.

De 20 eengezinswoningen en 6 villa’s in Parklinde zijn eind april in verkoop gegaan. De inschrijving voor de eengezinswoningen en Parkvilla's is gesloten op 9 mei 12.00 uur. Je kunt je nog als reservekandidaat opgeven. Heb je belangstelling in (één van) de woningen? Je kunt je online inschrijven in je persoonlijke account: https://www.zuiderloo-parklinde.nl/account/inschrijfformulier Nadat je je hebt ingeschreven ontvang je een bevestiging per e-mail. Lees ook de verkoopdocumenten goed door.

De Smartwoningen zijn reeds verkocht.

Het kan zomaar gebeuren dat zich straks meer belangstellenden melden dan dat er bouwnummers te koop zijn. De woningen worden zoveel mogelijk toegewezen op basis van de volgorde van de aangegeven voorkeuren. Is er één kandidaat voor één bouwnummer, dan wordt het bouwnummer aan die persoon toegewezen. Wanneer er meerdere inschrijvers zijn met een 1e voorkeur voor een specifiek bouwnummer dan wordt er d.m.v. een willekeurig systeem toegewezen. Hierbij wordt ingesteld dat kandidaten die volledig zijn ingeschreven (incl. financieringsverklaring) voorrang krijgen. Als de 1e voorkeurskeuze voor een specifieke woning al aan een andere gegadigde is toegewezen, kan een eventuele 2e keuze worden toegewezen, enz.Er wordt overigens niet gekeken naar de datum of het tijdstip waarop je het digitale inschrijfformulier hebt geupload tijdens de inschrijfperiode.

Bij nieuwbouwprojecten komt het regelmatig voor dat de financiering van de woning niet haalbaar blijkt te zijn, dit is voor zowel de koper als de ontwikkelaar jammer. Om teleurstelling te voorkomen is het daarom belangrijk dat geïnteresseerden die zich inschrijven goed op de hoogte zijn van hun financiële mogelijkheden. Wanneer alle kopers de zekerheid hebben van een financieringsverklaring, is de kans groter dat het project sneller verkocht is en er gestart kan worden met de bouw!

Tijdens de voorinschrijvingsperiode kun je alvast een vrijblijvende afspraak (van ca. 30 minuten) inplannen bij de Rabobank. De link voor het inplannen van een afspraak volgt in de nieuwsbrief ‘presale gestart’ eind februari.

Het is niet verplicht om de check bij de Rabobank te doen, maar wel makkelijk en snel. Een financieringsverklaring dient ten alle tijden door een erkend financieel adviseur gedaan te worden.

Vrij Op Naam betekent dat je koopt inclusief belasting (21% BTW) en inclusief bijkomende kosten zoals:

  • Bouw- en grondkosten;
  • Kosten van architect en overige adviseurs;
  • Aanlegkosten van water, elektra en riolering;
  • Gemeentelijke leges;
  • Toezichtkosten tijdens de bouw;
  • Eenmalige aansluitkosten --nutsvoorzieningen: elektra, water en riolering;
  • Notaris- en kadasterkosten voor de aankoop van uw woning;
  • Omzetbelasting (21% BTW) danwel gedeeltelijke overdrachtsbelasting (8%) over de koopsom. Eventuele wettelijk bepaalde verhogingen van het BTW tarief worden doorberekend;
  • Kosten garantie-instituut Woningborg;
  • Rente over de grond- en bijkomende kosten tot 7 dagen na het vervallen van de opschortende voorwaarden.

Kosten die niet in de V.O.N. zitten zijn o.a.:

  • Kosten voor eventueel meerwerk;
  • Advies- en bemiddelingskosten voor hypothecaire lening;
  • Abonnee- en aansluitkosten voor telefoon, cai en nutsvoorzieningen;
  • Afsluitprovisie, notaris- en kadasterkosten voor uw hypotheek;
  • Renteverlies tijdens de bouw.

De definitieve koopsommen zijn nu bekend. Bekijk de prijslijst bij de verkoopdocumenten.

De prognose van start bouw is Q3 2022.

De bouwtijd bedraagt naar verwachting anderhalf jaar.

De woningen voldoen aan de meest recente eisen op het gebied van duurzaamheid, waaronder BENG. Bodemwarmtepompen zorgen voor de warmte in de goed geïsoleerde woningen. Op de contracttekeningen staat het aantal panelen vermeld.

Ja, alle woningen worden standaard voorzien van een badkamer en toiletruimte met sanitair en tegelwerk. Deze is tegen meerprijs uit te breiden met aanvullende wensen.

Nee, alle woningen worden standaard zonder keuken opgeleverd. Wij hebben een geselecteerde keukenshowroom bij het project betrokken die een projectkeukenaanbieding maakt. Zo krijg je een idee wat er mogelijk is en voor welke kosten. Uiteraard kun je bij hen ook een keuken aanschaffen die geheel op je persoonlijke wensen is afgestemd.

Zodra je naar de notaris gaat voor het passeren van de leveringsakte en de bouw is nog niet begonnen, betaal je de koopsom van de grond. De aanneemsom betaal je vervolgens in termijnen vanaf het moment dat de bouw start. De notaris verzorgt bij het passeren van de leveringsakte de betaling van alle tot op dat moment verschuldigde termijnen en eventuele rente. Na de start van de bouw en zodra een bepaald punt in de bouw is bereikt, ontvang je van de aannemer een factuur, die je vervolgens binnen 2 weken dient te betalen. Je kunt voor betaling zorgen door de factuur uit eigen middelen te betalen of deze door te sturen naar je hypotheekverstrekker. Als het passeren van de leveringsakte bij de notaris heeft plaatsgevonden, zal de hypotheekverstrekker zorgdragen voor betaling.

Om in aanmerking te komen voor een Smartwoning, moet je voldoen aan de gestelde inkomensgrens. Voor een éénpersoonshuishouden is dit € 58.000,- en voor een gezamenlijk inkomen is dit € 67.000,- bruto per jaar. Dit toetsen we aan de hand van een Inkomensverklaring (voorheen IB60-formulier) van de Belastingdienst, die je bij de inschrijving voegt. Op de site van de Belastingdienst lees je hoe je deze opvraagt.